tirsdag 16. februar 2010

Pengevesker

Snart er det vinterferie, og vi skal til Utlandet (trolig verdens største land). Derfor måtte jeg sy noen pengevesker. Disse er beregnet til pass og pund. Vi skal på jentetur til "øya" og drikke te med melk. Selvfølgelig skal vi shoppe og gå på teater også.
På Panduro fant jeg disse fine stoffene. De kommer nok til å havne i rosenknoppteppet mitt. Jeg skal prøve meg fram litt, men tror det blir fint med rosa knopper med røde spisser. Heldigvis har jeg funnet formelen for skjæring av trekanter med beregning av sømrom og skråskjæring - altså et kvadrat som skal bli til to trekanter. Vi diskuterte det på Lappeklubben, men ingen av oss husket hvordan det var. Nå fant jeg den i ei av bøkene til Lise.

¨fruTicosus¨

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det kommer til å bli noen nydelige pengevesker i så fine stoffer. Det er lurt å være tidlig ute med ferieforbredelsene.
Klem...Ellen

anneskreative sa...

Dette blir lekkert Hanne,,,koselig veske å ha med seg på tur.
Kos deg og nyt dagene,,,høres deilig ut med en jentetur, for og få litt avveksling i vinterdagene.
Klem Anne