lørdag 6. februar 2010

Grytekluter

Disse kule stoffene har jeg fått av I. Hun hadde selv fått dem, men driver ikke med lappeteknikk. Da trodde hun heller at jeg kunne få bruk for dem. Dette er stoffer som jeg aldri ville kommet på å kjøpe selv - derfor er det ekstra moro å prøve å få brukt dem til noe.


På festivalen i sommer kjøpte M noen grytekluter av meg. Nå har jeg fått melding om at de ble ødelagt av en "ribbemanøver" i jula, så jeg må sy nye. Hun vil gjerne ha noe med lilla og rødt, så da passet det ekstra godt at jeg hadde fått disse nye stoffene. Det stripete skal på baksida.

Jeg har ikke glemt oppdraget fra min søster som jeg begynte på i høst. Dette skal bli et løst trekk oppi en lenestol. Jeg valgte å skjære olastoffet i litt store biter, for at det ikke skulle bli så klumpete når jeg syr det sammen. Så har jeg prøvd å variere med lyse og mørke stoffer om hverandre. Jeg skal lage ei lomme på baksida, hvor det går an å tre inn ei nakkepute.


..snart ferdig..!
¨fruTicosus¨

2 kommentarer:

Mona sa...

Ja det er ikke bare ribbefett som kan gjøre ugang. Tømte et fullt krus med brus over mobil,stoffbiter og pappmaler i går kveld. Fint at du fikk noen nye stoff. Jeg måtte klippe til noen nye. Nå er jeg vel oppe i ca 160 biter. Mangler bare 60. Phu!!

Made by KKann sa...

..heisann - likte godt olastoffene - det blir skikkelig fint - det er jeg sikker på!!

Fine stoffer du hadde fått også - og kjekt at du fikk bruk for dem så snart!!

Ha en finfin søndag!

KlemKKann