tirsdag 2. juni 2009

Spisestue


Mens vi venter på bilder fra gangen som nå er ferdig grunnet, så vil jeg vise noen glimt fra spisestua vår. Det er en veldig maritim stue, med skipperstuetapet på veggene. Brystpanelet er spesiallaget og malt i lys oker.


Jeg lovde Farmendamen å ta bilde av gulvet, for det er i en veldig fin farge som heter "Gustaviansk blå". Langs veggene har jeg malt røde og gule striper, og i hjørnene er det sjabloner. Det samme har jeg på muren. Gulfargen er lys oker, og den røde er fra midten av blomsten i tapeten.



Møblementet i stua fikk besteforeldrene her i bryllupsgave i 1933. Det får jeg vise en annen gang, for akkurat nå er det litt mange båtmodeller her.

¨fruTicosus¨

2 kommentarer:

Unknown sa...

Skipperstue tapet er jo så hyggelig, jeg har hatt den på veggen jeg også. Den er vel ikke å få tak i lenger.
Klem...Ellen

Anonym sa...

Hei

Nå er jeg tilbake fra Sverige ferie :)) og datorhaveri... :((

Du har veldig mange flotte detaljer i huset ditt.

Hilsen fra svenskdamen