mandag 30. august 2010

Sommer8

Jeg får vel snart slutte å skrive sommer i overskriften, men jeg går i sommerklær enda - bare på trass.
For litt siden var jeg i Oslo og besøkte dattera på hybelen. Rommet og badet er veldig fint. Det samme kunne ikke sies om gardinene. Derfor måtte vi ut på en liten shoppingrunde. Vi hadde flaks, for det var nemlig gardinsalg på Indiska. Der kjøpte vi to blå og en lilla gardin til henne.


Siden jeg er inne i stimen med å sy tepper, så skal jeg sy til henne også. Derfor gikk vi på Panduro og kjøpte tre stoffer for å ha som utgangspunkt.


Nå har jeg sydd halvparten av blokkene. Her er et lite utvalg. Jeg regner med å få sydd resten på lappeklubben i dag. Pus var allerede klar til å godkjenne det, men han får vente litt.


Jeg har litt på gang ellers i huset nå, blant annet dette her. Fargene i dette stoffet passer utmerket på kjøkkenet mitt, men jeg har syntes at stoffet var for tynt til å trekke stolputene med.
Det viste seg at det fantes i vattert stoff, så da var det jo ingenting å lure på. Jeg måtte begynne litt, men så fikk jeg se at stolene trenger et malingsstrøk. Derfor vil det ta litt tid.

På Indiska fant jeg selvfølgelig gardiner til meg selv også. Disse skal jeg ha på soverommet, sammen med litt andre forandringer. Får bare ikke håpe at mannen får sjokk når han ser hvor "fresht" det blir:-)
¨fruTicosus¨

3 kommentarer:

anneskreative sa...

Er noe med tida,,,,da ungene flytter på hybel, og mor følger etter og stæsjer det til.
Vet ikke hvor mange hybler og leiligheter jeg har fiffet opp for mine unger.
Moro jobb....men nå bor de ganske så stabilt,,,,,
Ha en fin uke videre.
Klem Anne

¨fruTicosus¨ sa...

...og samme var det hver gang jeg flytta på hybel:-)

Lucy Mörck sa...

Jæjæ! Gleder meg skiiikkelig :D
Det blir så braa <3