søndag 26. april 2009

Biblioteket

Jeg må jo vise litt interiør også - dette er tross alt en interiørblogg. Her kommer noen bilder fra biblioteket i huset vårt. Det var litt spennende ved opptellinga. Jeg har hørt at man må ha minst 1000 titler for å kunne kalle det et bibliotek. Ingen fare - vi har mellom 1600 og 1700.

Både mannen og jeg har samlet bøker i årevis. Vi hadde dem i noen provisoriske hyller først. Siden sto de nedpakket i pappesker i åtte år. Til slutt fikk vi bestemt hvor vi skulle ha biblioteket vårt, og han snekret kjempefine bokhyller til oss.


Dattera hjalp meg med å sortere og sette inn bøkene, og det er et visst system her. Her er for eksempel alle krim- og "feelgood"-bøkene. Øverst står fantasybøker. Kaffekoppen er strategisk plassert.


Her er det en og en halv hylle med "Frøken Detektiv". Resten er faktabøker og oppslagsverk. Og den fine verandadøra som vi satte inn for å få utsikt til hagen.



Denne hylla inneholder biografier, bilbøker, barnebøker og så har ungene laget et par ungdomshyller. Over døra står alle mine kokebøker, unntatt den ene som jeg bruker. Den er på kjøkkenet! Det rare er at vi har kjøpt veldig mange nye bøker etterat vi fikk bokhyller. Det kan jo komme av at nå har vi et sted å ha dem. Bare at det begynner å bli litt fullt.

¨fruTicosus¨

6 kommentarer:

Kari Anne sa...

Den som hadde et bibliotek....

Så fint du har ordna bøkene :o)

Hilsen fra Kari Anne

Mona sa...

Så mange bøker da. Greit å få de i et system. Lettere å finne noe da. Jeg har bare en bokhylle, men noen ligger lagret på loftet enda.

VELKOMMEN sa...

Det er så deilig å se at det er flere som ordner med bøkene sine. Bøker er hyggelig. Å så fin orden du har fått på bøkene dine.
Ha en fortsatt fin uke :0)

Made by KKann sa...

Vettu så flott - jeg ønsker meg også bibliotek! Kanskje vi skulle fått til noe lignende i kjellerstua vår - smil - takk for flott ide..men det blir ikke med det første..jeg er fremdeles ikke ferdig med stua(..som vi begynte på før jul..)..hihi..

Ha en flott 1.mai kveld!

KlemKKann

Mona sa...

Bloggen din gir meg mye inspirasjon. Har en hilsen til deg på bloggen min. Ha en fin dag.

Unknown sa...

Såå hyggelig bibliotek, og så fint dere har satt bøkene.
Jeg hadde det så hyggelig i Larvik på bokkvelden, det var et fint initsiativ fra deg.
Klem...Ellen