lørdag 12. november 2011

Juleløper

Julen nærmer seg her hos meg også, og jeg har endelig kommet i gang med litt sying igjen. I fjor sydde jeg jo en fin adventsløper, så i år blir det juleløper. Som alltid fant jeg noe i ei bok av Lise Bergene. Samme hvor mange lappebøker jeg kjøper, så er det i hennes bøker jeg finner noe jeg har lyst til å sy. Hun har forresten lært meg at det går helt fint å blande rødt og lilla med oransje og rosa;-)


Nå ble jeg inspirert av dette flotte juleteppet. Jeg har sett det 'live', og det er helt nydelig. En annen syvenninne har også sydd det.




Jeg har sydd sammen tre blokker til en løper. Fikk brukt endel rester av rødt og rosestoffer. Det gikk fort og var veldig gøy å sy, så jeg tror nesten jeg må lage en brikke også:-)




Mulig jeg skal sette på noen felter i endene, slik at løperen blir litt lengre. Den skal nok kantes med rødt, tenker jeg.

God helg!

¨fruTicosus¨

1 kommentar:

anneskreative sa...

Så fint Hanne,,,jeg er så imponert over alt det fine du syr, for slikt kan jeg ikke sjøl,,,er nok ikke nøye nok jeg.
Kos deg med førjulsprosjektene, de er det bestandig så hyggelig og holde på med,
Anne