fredag 17. desember 2010

Advent3

Her kommer et eksempel på brunt og lyseblått som julefarger. Vi har tatt inn det gamle brune bordet igjen for en periode. I fjor hadde vi noen uhell på julaften fordi bordet var ganske skranglete. Kan vel ikke vente annet, ettersom det er 300 år gammelt. Det var så stor høydeforskjell mellom bordplata og lemmen som vi slo ut at både grøtbollen og saftmugga veltet over den fine hvite duken som jeg hadde lagt på. Nå er dette fixet.
Det passet fint med den nye løperen i lyseblått, og en lysebrun dekorasjon som jeg har fått av min gode nabo K.
Rosa er også en slags julefarge her hos meg. Se på denne rosa julestjerna, da. Er den ikke søt? Jeg har sett mange steder etter en sånn, og fant den heldigvis på Gjennestad. Den har et søtt navn også: Princettia.

Jamen ble det noen flere julestrømper. Disse skal jeg gi bort (hysj..) De forrige jeg lagde er solgt. Nå har jeg klipt enda to, og de skal syes i morgen.
Ha en fin helg:-)
¨fruTicosus¨

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, så koselig den løperene i brunt og turkis er. Trenger da ikke være julerødt allting, når en ser hvor fint dette er. Lys rosa julestjerne var veldig spesielt, det kan jeg ikke huske å ha sett. Men vet at jeg fikk en lilla for noen år siden, men det har jeg heller ikke sett flere av senere.
Ønsker deg og familien en riktig god jul, kos dere masse. Klem fra Østfold

Jorunn sa...

vel vel så anonym trenger jeg ikke være da :-). Jeg prøvde og fortelle at jeg var Strikkepus