søndag 30. mai 2010

Rosatoner på terrassen

Da jeg var en tur på Plantasjen syns jeg det var så vanskelig å velge hvilke blomster som skulle få bli med meg hjem. Jeg skjønte at jeg måtte ha en plan, og den ble i grunnen veldig enkel: I sommer skal jeg bare ha rosa blomster på terrassen.
Denne Dronning Ingrid'en hadde jeg kjøpt først. Den jeg hadde fra i fjor, har stått på glassverandaen i vinter. Det ble selvfølgelig for kaldt, så jeg måtte ha en ny.

Jeg kjøpte to rosa Pelargonier som henger på veggen og en tåre som henger i en ampel.

Eføyen er jo ikke rosa da, men erstatter den som jeg kjøpte av S i fjor. Jeg hadde tatt vare på hjertet, og nå håper jeg at den vil gro i hjerteform.
I et lotteri på jobben var jeg så heldig å vinne denne. Det er en engelsk Pelargonium. Kjempefin - jeg har aldri hatt en sånn før.


Sønnen har stor interesse av å mekke ting, og lager mange herlige innretninger. Det siste er denne gressklipperen som han og fetteren har laget. Den virker faktisk, men han sverger nå til motorisert gressklipper:-)

¨fruTicosus¨

2 kommentarer:

Nooria sa...

Det er nydelig med rosatoner, og ikke pinst pelargonium. Jeg har fem pelargonier som jeg har overvintret, de fleste to vintre. De er store og flotte nå :-)). Ellers så satser jeg på rosa, lilla, hvitt og blått i hagen min.

Unknown sa...

Herlig pelargonier, mine er nok ennå litt pjuskete etter vinteren.
Klem...Ellen