søndag 20. desember 2009

Juleforberedelser

Jeg fikk spørsmål om jeg kunne vise "Julelandskapet" mitt, og det gjør jeg gjerne. Idéen er tatt fra bladet Lev Landlig. Jeg har brukt hvit papirduk og sprayet med snøspray. Så fikk jeg med meg mannen ut i skogen vår for å hente ei lita gran. Den står i bøtta med rota på, så den kan plantes ut igjen. På Kremmehuset fant jeg rådyret. Gåsungene er jo litt utenfor sesongen, men jeg syns at de passet inn i miljøet. I bunnen av lykta har jeg lagt hvitt sisalgress og rogenbærklaser. Med hvit julestjerne, nellikappelsin og nyperanke ble det veldig stemningsfullt, syns jeg.

Her er litt gjenbruk. På 80-tallet var det så populært å samle på slike lysestaker i sandstøpt messing. Jeg har en del av dem i skapet. Nå har jeg tatt nesten alle sammen og sprayet med matt hvit lakk. Godt at jeg har kjøpt så mange fine bånd, for de fikk jeg bruk for til sløyfer.

Mitt nye syprosjekt er et teppe som skal bli ferdig i romjula. Jeg kjøpte ei pakke med røde og hvite stoffer hos Desirée. Det ble visst mest røde, og ikke så mange hvite. Når jeg skal sette sammen stoffer, arrangerer jeg "audition". Det er nesten som "Idol". Noen er videre med en gang, mens andre må stå over til neste runde. Nå tror jeg at jeg har fått parret dem sånn noenlunde. Så får vi se etter hvert hvordan teppet blir.
. ¨fruTicosus¨

3 kommentarer:

Mona sa...

Det er koselig å pynte til jul. Spennende teppe du skal lage. Utvalget hos Quiltefryd er stort. Jan Thore stod ute og ventet. Kansje likegreit, ellers hadde jeg vel rukket å få med meg enda mer. Ha en riktig god jul. Mona

Made by KKann sa...

Herlig - vinterlandskap!
Så kult å spraye de lysestakene vi alle hadde så menge av - hvite!! Smil!
..ååå..så flotte røde stoffer!

KlemKKann

anneskreative sa...

Hei,,,,så koselig landskp du har satt sammen....
spraylakk på messingstakene har jeg også prøvd meg på. og de blir jo som nye,,,,lurt.
Ha en fin jul og kos deg der oppe i dalen.
Klem Anne