mandag 30. november 2009

1. søndag i advent

Jeg pleier å pynte litt til advent, og enda mer til Lucia. Her er kjøkkenvinduet mitt. Dessverre er adventsstaken som skal stå i kjøkkenvinduet helt død. Jeg tok den siste reservepæra i fjor, og det går ikke å få tak i flere. De stakkars pinnenissene i vinduskarmen lurer sikkert på hvor den har blitt av. De har pleid å stå mellom lysene i staken.

Figurene på vinduet fikk jeg kjøpt for mange år siden. Vi hadde akkurat maken figurer da jeg var lita, så det er mye nostalgi med dem.

På komfyrhetta har jeg også en gjeng med nisser. Disse har jeg hatt i mange år, og det er ikke advent uten dem.


Jeg har også lagd to kranser i år. De skal jeg blogge neste gang.

¨fruTicosus¨

3 kommentarer:

anneskreative sa...

Du er igang du også ser jeg,,,,smiler.
Koser meg med pynting jeg også,,,,
Er jo nå vi gjerne vil ha litt forandring og er opptatt av å kvikke litt opp i mørketiden.Så jeg styrer og pjuser det til jeg også.
Ha en fin advedtstid og kos deg med pynting og tradisjoner.
Anne

Unknown sa...

Koselig julepyntet vindu...god adventstid til deg og du må gjerne besøke min adventslakenderblogg.
Klem...Ellen

Made by KKann sa...

Ojojoj - her har nissene kommet inn i varmen fra den kalde låven..smil!! Koselig med nisser! Nissene hos meg må nok holde seg utenfor enda en stund..men jeg slipper nok inn noen når det nærmer seg julaften..smil!!

Ha en strålende 1. desember!

KlemKKann