søndag 18. mai 2008

Zink-alike

Jeg var på et hagesenter her om dagen og kjøpte meg et par perlargonier. Tidligere har jeg sverget til røde, men i fjor byttet jeg til knall rosa for å få litt forandring. Men i år ble det noen nydelige lys rosa pelargonier. Så gikk det opp for meg at "pottemoten" i år er grått og zink. Skulle jeg kjøpe meg noen nye potter? Nei, vi bruker det vi har. '




Da 17 mai vel var overstått, gikk jeg i gang med aksjon pottefornyelse. Jeg må innrømme at jeg var grundig lei av de terracottafargede pottene som har hengt på veggen i hundre år. Så innimellom det skiftende været på søndag, gikk jeg først over med heftgrunn. Da det var tørt, fant jeg noe mørk grå maling i kjelleren. Den smurte jeg på og tørket av igjen med en klut. Det ble så fint at jeg bare måtte ofre noen flere potter. Så nå er det zink-alike hos meg. OK, den lyse potta med sommerfugllavendelen har jeg kjøpt i blomsterbutikken.



¨fruTicosus¨

Ingen kommentarer: