fredag 29. januar 2010

Ryer

Her ligger den og gaper. Svigermora mi vevde to slike filleryer til oss for noen år siden. De var veldig fine, og fargene var spesialutplukka etter fargene på kjøkkenet vårt. Nå får man vel si at ryene er brukt opp, og vi er i gang med å samle nye filler. Jeg håper at de skal bli lyseblå med mørkeblå og hvite striper. Det hadde vært fint om hun kunne vevd inn ei stor stjerne på midten, men det går kanskje ikke.

Mens jeg venter, slenger jeg på denne her som jeg fant på Europris til en billig penge. Den ligner litt på de jeg planlegger å ha neste gang.


Nå er modellbyggeren i gang igjen. Han har begynt å mumle noe om seil, men det er bare tre som skal stå oppe. Resten skal være beslått. Det er visst noe jeg kan ta innimellom alt det andre jeg skal sy. Seilene på dette bildet skal bare rengjøres.

Akkurat da kulda herjet som verst, var det tid for å ta vekk julepynten, Siden jeg ikke orket å være så lenge unna ovnen, måtte jeg bare stappe alt inn i spisestua så lenge (hysj). Jeg rakk det akkurat før 20-dags Knut kom for å jage jula ut. Nå får jeg all jobben med å pakke bort pynten. I neste uke kommer det en gjeng med båtbyggere hit, leste jeg på en mail. Jaja, da vet jeg hva jeg har å gjøre i helga.
Ha det fint (- med eller uten julepynt.)
¨fruTicosus¨
PS: Husk Lappeklubben på mandag!

1 kommentar:

Mona sa...

Jeg er klar for lappeklubb. På en måte er det jo greit at ryene må skiftes ut. Vi forandrer jo smak etterhvert også. Har vært innom Europris jeg også. Kjøpte i vårlig grønn og hvit,men skulle gjerne hatt en lang rye også. Kansje de får inn mer når bare våren kommer.